Regler for gæster og ejere

Det er yderst VIGTIGT at du/I læser nedenstående helt til ende, da det kan have betydning for jeres hunds/hundes ophold i hotellet.

Nalas Hunde-hotel er en enkeltmandsvirksomhed, hvor der er plads til 25 hunde. Her er der fokus på den enkelte hund og ejers behov. Det er vigtigt for mig, at I som ejer ved hvem der har med jeres elskede firbenede ven/venner at gøre. Jeg er meget lydhør for jeres ønsker og tanker. Det er meget vigtigt for mig, at vi alle får en god oplevelse.

Jeg har igennem det sidste års tid, på trods af, at jeg aldrig har haft så mange bookninger overvejet hotellets fremtid. Jeg åbnede hotellet i marts 2015 og har hvert år været nødt til, at have penge med på arbejde. Det har heller ikke hjulpet, at inflationen er løbet løbsk. Igen i år har jeg været nødt til, at bruge private midler for at få hotellet til at løbe rundt. Jeg har i løbet af året holdt øje med andre hundepensioner som løbende har hævet priserne, jeg valgte at se tiden an, og nu hvor jeg snart skal lave årsregnskab, kan jeg se at jeg igen har røde tal på bundlinjen.

Priser:

Som vi alle kan se, uanset hvor vi er, stiger priserne eksplosivt, jeg er også nødt til at sætte priserne op, jeg ved dog med mig selv, at der er grænser for prisstigninger. Men skal hotellet have en fremtid, så er dette nødvendigt. Prisstigningen vil udgøre kr. 20,00 pr. dag på alle slags ophold. Det betyder at prisen for 1 døgn vil stige fra kr. 410,00 til kr. 450,00. Efterfølgende døgn vil koste kr. 250,00 og dagpasning vil nu koste kr. 200,00. Det er muligt at købe et klippekort til én hund med 10 klip til dagspasning til kr. 1.800,00 (10% rabat).

Arbejdet på stedet med hensyn til forbedringer er midlertidig sat på standby, da priserne er steget urimeligt. Derfor venter jeg på, at markedet igen finder sit naturlige leje.

Året har desværre vist sig, at jeg har været nødt til at alliere mig med et inkassofirma, alt for mange har desværre valgt ikke at betale deres regninger til tiden, eller har slet ikke betalt. Derfor vil der nu komme yderligere regler for betaling. Der er IKKE nogen hunde der kommer ind i hotellet før opholdet, er betalt. Bliver et ophold forlægget, skal restbeløbet betales senest ved afrejsen. Forkortes et ophold skal der senest ved afrejse oplyses mobilepaynummer eller banknummer så beløbet kan refunderes. Der gives hverken afslag i pris, mulighed for delbetaling eller andre former for kredit. Beløbet for opholdet SKAL stå på min konto senest på dagen for ankomst (ved betaling i bank i weekenden, skal kvittering medbringes). Dette gøres ikke for at genere nogle, men simpelthen fordi at der nu er kommet yderligere udgifter til inkassofirma.

Vacciner:

Som det altid har været, så SKAL alle vacciner være i orden før jeres firbenede ven får adgang til hotellet. Kravene for vacciner er som følgende: DHP (3-årig), Pi (1-årig) og L4 (1-årig). Derudover anbefaler jeg på det kraftigste, at I også får jeres ven vaccineret med Bb (1-årig). Det er muligt, at jeg kan sende reminder til jer en måned før vaccinernes udløb. Jeg ved godt, at mange af jer får det fra jeres dyrlæge, men jeg oplever desværre igen og igen at I ikke reagerer på dette, og derfor pludselig står og mangler vacciner (eller har glemt bogen derhjemme). Når jeres firbenede ven får nye vacciner, er det vigtigt at jeg får en kopi af disse, da det skal lægges i hans/hendes mappe. VIGTIGT: Jeg afviser jer fra 1. januar 2023 hvis ikke dette er i orden.

Foder:

Her på hotellet bliver der serveret morgen og aftensmad, samt diverse ”søde” sager. Produktet der bruges, er fra Essential Foods, hvor der er forskellige varianter, som er tilpasset den enkelte hunds behov. Derudover vil der være gulerødder som er gode for både tænder og deres sundhed.

Derfor er det meget vigtigt, at I altid er opdateret på vores 4 benede vens vægt, da alt mad serveret på sølvbakke er nøje afvejet for at undgå over- eller undervægt. Ønsker I selv at medbringe mad, er dette selvfølgelig stadig muligt, jeg oplever dog ofte, at gæsterne i hotellet helst vil have det samme. Det vigtige er, at vores firbenede ven ikke får mave- eller andre problemer.

Året 2022 startede med et chok i vores lille familie, da vi nær var ved at miste Nana (mor til vores egne ”hvalpe”). Med dygtig og imødekommende hjælp fra Anicura Århus Dyrehospital lykkedes det os at redde Nana, som i dag er velfungerende med diabetes og kronisk bugspytkirtelbetændelse. Det betyder, at der i den travle hverdag, skal sættes tid af til, at Nana skal spise 2 gange på bestemte tidspunkter, samt have øjendråber 2 gange dagligt på bestemte tidspunkter og insulin 2 gange dagligt på bestemte tidspunkter. Derudover er den ene af Nanas sønner (Linus) også diabetiker og han skal som Nana også spise 2 gange dagligt og have insulin 2 gange dagligt på bestemte tidspunkter. Det betyder, at min hverdag er meget skemalagt, jeg har desuden et behov for at kunne købe ind, hente medicin og afsende pakker. Det gør, at jeg ikke længere kan tilbyde fri adgang til hotellet. Nedenfor vil der være en oversigt over tidspunkter for ankomst/afrejse. Det er meget vigtigt for at hotellet kan hænge sammen, at jeg FÅR besked om ankomst og afrejsetidspunkt, så jeg kan planlægge dagen for hotellets gæster bedst muligt. Det er IKKE muligt længere bare at dukke op. Porten vil blive låst i de tidsrum hvor der ikke er åben, og den vil IKKE blive åbnet før der igen er åben i hotellet. Det betyder, at ønsker du at bestille mad, skal dette ligeledes afhentes i åbningstiden. For at der ikke skal være misforståelser, så nytter det ikke noget at komme i tiderne før eller efter de angivne tider. Desuden er det vigtigt at jeg har tid til den enkelte hund/ejer ved ankomst og afrejse, og derfor vil jeg meget gerne undgå kødannelser. Så bliver I forsinket, så ring og lav en ny aftale om tidspunkt hvor der igen er ledigt.

Åbningstider alle ugens 7 dage – året rundt:

  • 06:30-07:30
  • 08:30-11:00
  • 14:00-15:30
  • 16:30-17:15
  • 18:15-19:15

Ved akut sygdom eller andre akutte opståede situationer vil jeg dog altid stå til jeres tjeneste i døgnets 24 timer.

Der er rigtig mange af jer, der allerede overholder alt det ovenstående, det skal I have tusinde tak for, det gør min hverdag langt lettere. Som vi alle ved, er det rart at være deleforældre til de firbenede, jeg gør alt her på hotellet for at de får en så normal kærlig hverdag som muligt, så afsavnet til jer forældre bliver mindst muligt. Dog er dette et 5-stjernet hotel – så de mærker også at de er på ferie.

Med ønske om snart at se jer alle igen, pas nu godt på hinanden derude og på ”mine” basser.

Simon